Kiedy znajomość ogólnego angielskiego powoli staje się standardem, coraz więcej osób decyduje się na naukę jego konkretnej odmiany, jaką jest angielski biznesowy. Umiejętność posługiwania się tą odmianą angielskiego jest szczególnie doceniania w firmach, które współpracują z zagranicznymi klientami. Czy Business English jest trudny w opanowaniu? Przyjrzymy się wszystkim za i przeciw.
Trudniejsze słownictwo
Angielski biznesowy to odmiana angielskiego dopasowana do realiów i wymagań, jakie obowiązują w biurze oraz podczas oficjalnych sytuacji, na przykład spotkania z klientem czy prezentacji danego projektu. Poznanie wersji biznesowej wymaga oczywiście znajomości angielskiego ogólnego. Inaczej jednak wygląda taki kurs dla pracowników koncernu farmaceutycznego, a inaczej dla osób pracujących w kancelarii prawniczej. Wyzwanie dla uczniów może stanowić specyficzne słownictwo, najczęściej ściśle związane z ich branżą zawodową. Do tego w angielskim biznesowym występują pewne utarte zwroty, których należy nauczyć się na pamięć. Należy jednak pamiętać o tym, że taka inwestycja na pewno się zwróci, jako że słownictwo będzie przydatne podczas rozmów z klientami.
Dlaczego to prawie jak nauka angielskiego?
Nieco bardziej specyficzne słownictwo wydaje się tak naprawdę jedyną większą trudnością, jaką można napotkać podczas nauki angielskiego w odmianie biznesowej. Pozostałe umiejętności nie odbiegają tak naprawdę od standardowego sposobu przyswajania języka. Należy zatem skupić się na zapamiętywaniu całych zdań lub fraz i na jak najczęstszym powtarzaniu materiału. Do tego warto korzystać z rozmaitych źródeł wiedzy, w tym z podręczników oraz anglojęzycznej prasy, telewizji czy radia. Pomocne okazuje się słuchanie przemówień oraz wystąpień o tematyce zbliżonej do naszego profilu zawodowego. Rozwiązaniem może być również zapisanie się na kurs specjalistyczny prowadzony po angielsku.
Nauka Business English – wsparcie ekspertów
Jedną z najczęstszych usług, jakie oferują szkoły językowe, jest właśnie nauka angielskiego biznesowego. Z oferty korzystają przede wszystkim firmy, które chcą zainwestować w wiedzę swoich pracowników. Z takiego kursu można jednak skorzystać również indywidualnie. Najlepiej zdecydować się na ofertę sprawdzonej szkoły językowej, w której pracują dydaktycy z wieloletnim doświadczeniem. Warto wcześniej zapoznać się z opiniami na temat sposobu prowadzenia kursów w danej szkole.